مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 بهمن 1400 ساعت 11:222022-02-13سياسي

سرِ بی کلاه گاوخونی از یک دهه رهاسازی زاینده رود 


روز جهانی تالاب ها، تقریباً مقارن شد با روز بازگشت موقت زاینده رود به شهر اصفهان؛ بازگشتی که به قصد آب رسانی به کشاورزان شرق اصفهان بوده و ظاهراً هیچ هدفی برای بهبود شرایط محیط زیستی استان و به ویژه تالاب گاوخونی نداشته است.

- محمد کوشافر، فعال محیط زیست می گوید: این جریان چند روزه زاینده رود به هیچ وجه به تالاب بین المللی گاوخونی نخواهد رسید و تأثیری بر آن نخواهد گذاشت، کما اینکه دفعات قبلی هم رهاسازی های متناوب آب منفعت چندانی به تالاب نرساند و اصولاً تالاب در محاسبات مورد توجه نبوده است .

به گفته این فعال محیط زیست و عضو هیئت علمی دانشگاه جریان زاینده رود و پر شدن آبخوان اصفهان، می تواند فرونشست را کاهش دهد و راه جلوگیری از شدت فرونشست، جریان پایدار زاینده رود و پر شدن آبخوان اصفهان-برخوار به همراه کنترل برداشت ها است ، اما سیاست های آبی کشور تصمیم قطعی و جدی در این مورد اتخاذ نکرده و در فقرِ شدید آبی محیط زیست اصفهان، جریان موقت و مقطعی زاینده رود، تنها سهم صنعت و کشاورزی اصفهان شده است.

حسین اکبری، معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی حفاظت محیط زیست استان اصفهان در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: جریان کنونی آب در زاینده رود، با هدف تأمین حقابه های کشاورزی و کاهش سرعت فرونشست زمین ایجاد شده و درنهایت امکان افزایش زهاب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرِ بی کلاه گاوخونی از یک دهه رهاسازی زاینده رود 

سرِ بی کلاه گاوخونی از یک دهه رهاسازی زاینده رود